Egy új világ kezdődik. Túlélheti a márkád? – Megkérdeztük a szakértőt!

A piac egyértelműen megváltozik, átrendeződik most, a koronavírus általi gazdasági válság következményeként. De kik azok, akik fent tudnak maradni és hogyan? Mi történik a márkákkal válság idején?

Ezek a kérdések sokunkban felmerülhetnek mostanság. És ahogy titeket, minket is érdekel, mi lesz a járvány ideje alatt és annak elmúlta után. Ezért segítséget kértünk egy szakembertől, hogy válaszoljon a sokakat érdeklő kérdéseinkre.

Az erős és felelős márkák, de csak azok, változatlanul irányadóak lesznek a fogyasztók mentális térképén. A mögöttünk álló válságok is világosan megmutatták, hogy a válság utáni kilábalás és az utána lévő időszakának azok voltak a nagy nyertesei, akik nem hanyagolták el a márkájukkal, így tehát a partnereikkel, a fogyasztóikkal, de akár a médiával való törődést. Vállalati, vagy személyes márka esetében is azt tehát mindenképpen egy hibás lépésnek tartom, hogy a márka erejének, értékének a fenntartására, kommunikációjára elsősorban és azonnal nem befektetésként, hanem költségként tekintenek.  – válaszolta kérdésünkre Kőszegi András márkatanácsadó.

Mit tegyenek most a vállalkozók, a vezetők, hogyan lesz erősebb a személyes márka?

Rövidtávra –a vírus idejére- gondolkozzunk, vagy hosszú távra változtassunk?

Természetesen most mindenkinek át kell tekintenie a működési folyamatait, de a rövidtávú szempontok mellett nem szabad lemondani a hosszabb távú célokról sem. De azt is érdemes tudni, hogy a fogyasztók nem ahhoz tudnak kapcsolódni, hogy mik egy vállalkozás, vállalat belső működési feltételei, hanem ahhoz, amilyen hozzáadott értéket tudnak nekik adni.

Egy valódi „leader” most úgy teremt értéket, hogy érti és érzi azokat az értékeket is, melyeket az érintettjei képviselnek. Vállalaton belül és kívül is, és ennek megfelelően cselekszik és kommunikál is.

Ahhoz azonban, hogy vállalati vezetőként, vagy akár egyszemélyes vállalkozóként is felelős döntéseket tudjunk hozni, elsősorban most saját magunkkal kell tisztában lenni.  – mondja Kőszegi András.

 

Az önismeretet tudjuk, hogy a kiegyensúlyozott, harmonikus és sikeres élethez semmikor sem lehet megspórolni, de jelen helyzetben elengedhetetlen, hogy ezzel is foglalkozzon minden vállalkozó. Mert személyes márka sincs enélkül…

Ez most valóban a legjobb pillanat a személyes fejlődésedhez, mert egy új világ kezdődik és ebben a világban akkor lehetsz igazán eredményes, ha elsősorban magadat jól ismered. – mondja a szakember.

Bizonyára megfigyeltétek, hogy ebben a mindenki számára ismeretlen helyzetben sokan másképpen reagálnak az eseményekre, kicsit talán másképpen is viselkednek, mint azt eddig megszoktuk tőlük. Lehet, hogy többé-kevésbé minket is így látnak.

Miért is lehet ez?

Mert ezek a helyzetek, különleges történések munkavállalóként, vezetőként, vállalkozóként, de családként is egészen mélyen érintenek meg és olyan rétegeidet szólítják meg, amikkel eddig nem találkoztál, nem tapasztaltál.

Ebben a zavaros világban pedig te lehetsz az egyetlen biztos pont. Hogyan teheted ezt meg? Úgy tehát, hogy egyre jobban megismered magad, az igazi motivációidat, a valós személyiségedet.

Az, hogy ez milyen, ne találgasd, ezt ma már pontosan meg tudjuk neked mutatni. A lényeg, hogy minél jobban ismered magad, annál nagyobb lesz az önbizalmad, annál inkább leszel autentikus és hiteles. Ez meg fog látszani a kommunikációdon is. – válaszolta a márkatanácsadó.

Amikor valóban ismerem a legbelsőbb motivációimat, értékeimet, akkor tudom csak kontrollálni és irányítani a saját viselkedésemet, és fontos, hogy akkor tudom jobban megérteni mások viselkedését is.

Egy új világ kezdődik és ebben a világban akkor lehetsz igazán eredményes, ha elsősorban magadat jól ismered. Tegyél bele energiát, mutass példát, tedd fenntarthatóbbá a karrieredet, a személyes márkádat, az életedet!

Sokan vesztették el a munkájukat illetve sok embernek lett jóval kevesebb munkája, feladata, megrendelése vagy át kellett állnia más jellegű munkavégzésre.

De akkor felmerül az a kérdés is, hogy most mindenkinek vissza kell fognia a kiadásait minden téren? Vagy van, amire pont most érdemes áldozni, mert esetleg később megtérül?

Erre a kérdésünkre Kőszegi András azt mondja, hogy a kiadások ésszerű átgondolásának természetesen helye van. De ne a legnagyobb értékeddel, a márkáddal kezdjük a lomtalanítást! Nyilván a kajás és italos szekrényeket már egy vagyonért mindenki feltöltötte, éppen a legújabb felesleges ruhadarabokat sem most kell betuszkolni a szekrénybe. Itt az ideje, hogy gondolj kicsit másképp magadra!

Vizsgálatok bizonyítják, hogy a legsikeresebb emberek valamennyien kiemelkedően magas önismerettel rendelkeznek. Ez a magas szintű önismeret tesz képessé arra, hogy legyen elég önbizalmad, autentikusságod, hű maradj a természetes énedhez, ezáltal hiteles legyél és elérd a csúcsteljesítményt.

Tedd fel magadnak a kérdést:

Tisztában vagyok saját igazi legbensőbb erőimmel, motivációimmal, értékeimmel, személyiségemmel?

Biztos?

A márkatanácsadó tapasztalata az, hogy nem. Még az sem biztos, hogy valójában olyan vagy, mint amilyennek sokan látnak! Ne akard kitalálni, hogy milyen a személyiséged, hiszen ezt ma már biztosan meg tudják mondani!

Valóban fejlődni akarsz? Használd ki ezt az időt a legfontosabbra, magadra!

Ha szeretnél a jelenlegi megváltozott helyzetben a piacon erős márkaként maradni vagy azzá válni, keresd bátran Kőszegi András márkatanácsadót a www.markatanacsado.hu  oldalon.

Külön Carrie-támogatásodat a világ egyik egyedülálló rendszerében történő személyes elemzésedhez és konzultációdhoz pedig kérd Andrástól a koszegi.andras@onbrands.hu email címen!

Tomkó Bori

(képek: Kőszegi András, pexels)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük