Mindent az Instagramról

Használod, vagy még nem töltötted le? Vigyázat, ez a cikk addikcióhoz vezethet…

Október elején ünnepelte a 7. születésnapját a fotómegosztó közösségi alkalmazás, az Instagram, ami egészen 2010 óta növekszik töretlenül. Világszerte már több mint 800 millióan használják, az itthoni felhasználóbázisa pedig a 1,5 millióhoz közelít.

Hogy minek köszönhető ez a hatalmas népszerűség és hogyan építheted te is a saját közösséged?

Erről kérdeztük Kónya Beátát, aki Instagram marketing szakértőként kalauzolja vállalkozása, a Pikrea ügyfeleit a hashtagek, filterek és követőbázis építés világában.

Mesélj kicsit arról, mi is ez az app és miért válhatott ekkora őrületté?

Valóban jó szó az őrület: a legutóbbi 100 millió felhasználó például április vége óta, azaz kevesebb, mint fél év alatt csatlakozott az Instagramhoz. De hogy mi is vonzza őket ide? Az Instagram gyakorlatilag arra szolgál, hogy életünk képes és videós tartalmait megoszthassuk másokkal, és mások életét is követhessük a maradandó tartalmakon keresztül, valamint élő, live közvetítések formájában, és 24 óra elteltével önmegsemmisítő felvételek keretében.

Posztok millióit osztjuk meg az alkalmazásban naponta, és jogos a kérdésed, hogyan arathatott ekkora sikert két fiatal srác, Kevin Systrom és Mike Krieger ötlete. Az induláskor 2010-et írunk, sokak zsebében már folyamatosan ott lapul a jobb-rosszabb kamerás képességekkel felszerelt okostelefon. Ezzel útjára indult a mobilfotózás, ami lehetővé tette, hogy a fényképezőgépünk folyamatos cipelése nélkül, csupán a telefonunkat előkapva megörökíthessük életünk pillanatait. Az Instagram elsőként nyújtott ahhoz platformot, hogy filterekkel felturbózva instant a világ elé tárjuk a vizuális látásmódunkat és gyakorlatilag bárhol, bármikor megosszuk az életünk felvételeit a világgal. Akik mára nagy követőbázissal rendelkeznek, időben felismerték, hogy ezen tartalmak köré közösséget is tudnak építeni.

 

Milyen tanácsaid lennének azoknak, akik viszont csak mostanában fedezik fel maguknak az alkalmazást?

Egy új Instagrammernek első körben azt javasolnám, merüljön bele a tartalmakba, amit mások kínálnak: kövessen sok-sok inspiráló csatornát, ismerje meg a közösséget és kísérletezzen a saját vizuális stílusával. Adjon időt magának, hogy megfogalmazódjon benne, szeretne-e komolyabban foglalkozni ezzel a felülettel, vagy elsősorban a szuper inspirációk és az ismerősökkel való kapcsolattartás miatt használja.

Mit értesz azalatt, hogy komolyabban kell foglalkozni az Instagrammal?

Elsősorban a követőbázis építésre utaltam, de a vizuális önkifejezésről is legalább ilyen fontos beszélni. Nyilván egy ekkora potenciális célközönség, mint a hazai közel 1,5 milliós bázis megragadható, ha egyedi, jó tartalmat kínálunk a számukra. Egy néhány ezer fős közösséget viszonylag könnyedén felépíthetünk a saját életünk vizuális megosztása körül, ha pedig tovább tudunk építkezni, az számtalan új lehetőséget nyithat meg előttünk. Az önkifejezésen túl barátságokhoz, kapcsolatokhoz vezethet, és akár monetizálható is lehet, márkaegyüttműködéseket eredményezhet. Persze, az is legalább olyan szuper dolog, ha “csak” a közösség és az önkifejezés élményéért instázunk.

Te miért instázol?

személyes csatornámon elsősorban az utóbbi miatt: közel 7000 ember figyelmét igyekszem ráirányítani az élet egyszerűbb, apró szépségeire. Az Instagram tett ugyanis érzékennyé arra, hogy figyeljek ezekre a mindennapi csodákra, és az Instagram óta lett a fotózás a kreatív önkifejezésem legfontosabb formája.

Én kommunikációs szakértőként dolgozom, és szinte az indulása óta figyelem szakmai szemmel az Instagram fejlődését, változásait. Ezt a tudást ma arra használom, hogy ügyfeleim munkáját segítsem abban, miként lehet ez a közösségi médium az üzleti sikereiket segítő kommunikációs csatorna. Nemrég elindult a szakmai Instagram-oldalam is, ahol szintén ezen tanácsok átadása a cél, és az, hogy beszélgessünk arról, hogyan lehet tudatosan kommunikálni ezen a platformon.

És hogyan lehet? Mik a legfőbb tippjeid?

Ha a célunk az, hogy minél több emberhez eljusson az üzenetünk, először is, definiáljuk, mi az üzenetünk. Aztán, vizuálisan ezt a lehető legszebben igyekezzünk megragadni. Térképezzük fel a hashtageket, és ismerkedjünk a hasonló felhasználókkal. Legyünk a közösség része, posztoljunk rendszeresen, akár naponta vagy heti négyszer, ötször. Garantált a siker, ha tényleg egyedi tartalmat tudunk a követőink elé tárni. Ez van, akinél nem csak vizuálisan, de szövegesen is nagyon erős.

Ehhez tudsz képszerkesztő alkalmazást ajánlani? Többek között a te galériádra is nagyon egységes stílus jellemző.

Igen, alapvetően mindenkinek azt szoktam ajánlani, találja meg a saját vizuális stílusát és konzekvensen ragaszkodjon ahhoz minden egyes képnél. Ezt workshopokon is tanítom az érdeklődőknek. Ez elsősorban azért fontos, mert nem is feltétlenül gondolnánk, de legtöbben a galériára rápillantva az első benyomások alapján döntenek, érdemes-e bekövetni az adott profilt. Az első benyomás pedig akkor jó, ha egy harmonikus vizuális összhatás várja az embert. A kérdésedhez visszatérve: én például a VSCO alkalmazás filtereit használva teszem kicsit vintage hatásúvá a fotóimat.

 

Kit érdemes a magyarok közül követni?

Sokan vannak, akik a saját barátaikon, ismerőseiken kívül csak hírességeket, celebeket és márkákat követnek, nem találtak még rá azokra az ismeretlenekre, akiknek a látásmódja egyébként megragadná őket. Éppen ezért én most egy szuper magyar gyűjtőoldalra hívnám fel az olvasók figyelmét. A @vscohun oldalán sok tehetséges felhasználót szoktak kiemelni, az érdeklődési körünknek megfelelően tényleg rengeteg érdekes magyar profil között tudunk itt böngészni és bőven találunk követésre érdemes Instagrammereket.

Köszönöm a beszélgetést Beának, akitől még több hasznos Insta-tippet tudtok olvasni a Pikrea blogján, az Instagramján, és a Facebook oldalán.

 

A mi oldalunkat itt találod.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.