A legtöbb újdonsült anyuka szembesül azzal, amikor a babaszobát tervezgeti, hogy nem is olyan egyszerű beszerezni a gyermek számára mindent. Sok-sok kérdés merül fel, melyre nem biztos, hogy egy Facebook csoportban kaphatunk választ.
Nagyon fontos, hogy a legjobb a minőséget találjuk meg kisbabánknak például babaágyneműben, hiszen nem mindegy miben tölti alvásidejét az újszülött.
Szerencsére egyre több szuper magyar márka van a piacon, amit a legtöbbször anyukák keltettek életre pont a fentiek miatt. Ilyen márka a Babies on Board is, melyet Verhóczki Dóri álmodott meg.
Ő az a vállalkozó nő, anya, akiről sokan példát vehetnének.
Történt ugyanis, hogy Dóri a BOB-al ugyanazon a Pici Piac baba-mama vásáron lett kiállító, mint a szervező a saját márkájával. És nem hogy féltékeny konkurenciát láttak egymásban, hanem igazi olyan versenytársat, akivel inspirálják egymást.
„Ahelyett, hogy kemény harcban a másikat próbálnánk lenyomni és egymás hátán felkapaszkodni, inkább segítjük egymást – főleg ebben a kiélezett, nehéz időszakban, amikor mindannyian a túlélésre játszunk… Dórival sokszor kérünk tanácsot egymástól, és az is előfordul, hogy egy nehezebb szakmai helyzetben először egymást hívjuk – és ritkán tesszük le a telefont fél óránál hamarabb.” -írta róla Katona Eszter.
Dórival beszélgettünk a márkájáról, a vállalkozásról anyaként és arról, hogy a gyermekholmik óriási piacán mégis hogyan lehet fent maradni, sőt mi több, sikeresnek lenni.
Tomkó Bori: Mi az eredeti foglalkozásod?
Verhóczki Dóri: A Budapesti Gazdasági Főiskolán végeztem, közgazdász vagyok, 9 évig dolgoztam a bankszektorban vállalati managerként. Mai napig közel áll hozzám a matematika, valamint érdekel a cégek működésének világa, de ennél még közelebb áll hozzám az alkotás. Alkotni, valami esztétikusat.
TB: És akkor a matematika világából hogyan jött a Babies on Board ötlete?
VD: 2013-ban beteljesült a legnagyobb álmom, megszületett a kisfiam! Balázzsal hatalmas boldogság az élet és emellett sok önbizalmat is adott nekem! Így három évvel később 2016-ban végre eljött az idő, hogy megvalósítsam a másik álmom és megszületett a Babies on Board márka.
Összekötöttem a lakberendezés és a gyerekek iránti szeretetemet és belekezdtem…
TB: A baba-piac eléggé telítve van, sokan jönnek-mennek. Mégis mi a titka annak, hogy fent maradjon valaki?
VD: Ez nagyon sok tényezőn múlik… A legfontosabbnak a potenciális vásárlók megtalálása, az ő elégedettségük elérése és megtartása. Ehhez prémium minőség garantálására és precíz ügyfélszolgálatra van szükség. Az igazi plusz szerintem az esztétikumban és az egyediségben rejlik.
TB: Mi a különleges a BOB termékekben? Mi különböztet meg másoktól?
VD: Azt gondolom, hogy amellett, hogy figyelem az aktuális trendeket, beleteszem a saját magam ízlését is. Úgy értem ezt, hogy hozzám nagyon közel álló módon próbálom az aktuális mintákat, színeket és formákat létrehozni. 100% -osan törekszem rá, hogy minden darab megkülönböztethető legyen a többi márkától, bob-os legyen! A visszajelzések alapján a régi és új kollekcióim esetében is sikerült ezt megvalósítani.
TB: 2020 novemberében nyitottad meg az új showroomod. Mi volt a cél vele? Hogyan működik? Miben tudsz segíteni személyesen?
VD: Igen, hatalmas dolog ez számomra, még minden nap meg kell csípnem magam, hogy ez nem álom, tényleg megvalósulhatott! Szerettem volna egy olyan helyet, ahol a vásárlóim, a gyerekeik, a partnereim és én is nagyon otthonosan és jól érezhetjük magunkat! Showroom az elnevezés, de valójában ez egy iroda, tárgyaló és bemutatóterem is egyben egy nagy összefüggő térben, amihez tartozik egy közvetlen bejáratú raktárhelyiség is. Ez könnyíti a kiszolgálást és csomagolás is itt helyben tud folyni.
Jelenleg előzetes időpont egyeztetéssel érkeznek az anyukák/családok és nagyon érzem, hogy sok hasznos információt tudunk cserélni, amellett, hogy személyesen tudják megpróbálni és megsimogatni a termékeket.
A tipegők esetében például nagyon hasznos a próba, mert sokan nagyobbat vesznek a webshopban, hogy sokáig jó legyen, de mi direkt hagytunk rá és eleve két méretes a hálózsák, így nem érdemes.
Sokan pedig a hálózsákok, takarók vastagságát szeretik személyesen kipróbálni.
TB: Mit gondolsz, mire van a legnagyobb szüksége egy kezdő anyukának ahhoz, hogy eligazodjon ezen az őrületesen nagy piaci kínálaton?
VD: Egy tapasztalt barátnő, egy jó védőnő, aki elmondja, mi nélkülözhetetlen a babaszobába. Bár igaz, amit mondasz, hogy őrületesen nagy a kínálat, de szerintem az ár-érték arányban minőségi és esztétikus dolgokat nem olyan könnyű találni itthon. Nagyon boldog vagyok, hogy a visszajelzések alapján nálam azt kapják az vásárlóim a pénzükért, amiről álmodtak vagy felül is múlja álmaikat.
TB: Mondanál pár szót 2021-es új kollekcióiról?
VD: Február végén debütált az új kollaborációs kollekció, Lukovics Tamarát kértem fel a közös munkára. A Tamara Lukovics for BOB kollekció limitált, melyben fehér és fekete apró arany pöttyös darabokat lehet benne találni morning light és midnight sky elnevezéssel. A vásárlók és mi is imádjuk. A kollekcióban új termék is debütált, a 130×130 cm muszlin takarók és 65×65 cm pelenka szettek.
Tavaly szeptember óta dolgozom két másik kollekción is, az is nagyon különleges lesz, mondhatni absztrakt, teljesen új termékekkel.
TB: Milyen jövőbeli terveid vannak akár a BOB-al, akár esetleg más irányban?
VD: Tudom, soha nem szabad megállni és megelégedni egy vállalkozásban, de én jelenleg pont ott tartok, ahol szeretnék! Rengeteg munkaóra, tanulópénz és önfeláldozás van benne, de minden nap úgy kelek fel, hogy tettre kész vagyok és imádom a munkám. Így nagy jövőbeni tervek munkám kapcsán most nincsenek, hisz ezek 2020-ban teljesültek.
Viszont bárki, aki olvassa ezt a cikket, javasolhat új és hasznos termékeket babák és kisgyermekek számára, amiből úgy gondolja, hiány van a piacon. Az ilyen javaslatokat mindig szívesen veszem!
TB: Köszönjük Dóri, hogy bevezettél a csodás BOB babavilágodba. További sok sikert és elégedett vásárlókat kívánunk!
Tomkó Bori
( A fotók a Babies on Board márka kizárólagos tulajdona, felhasználásuk nem engedélyezett!)