You are currently viewing Az adó 1% felajánlása menő! Zokni-kampányt indít a Budapest Bike Maffia

Az adó 1% felajánlása menő! Zokni-kampányt indít a Budapest Bike Maffia

Kampányt indít a Budapest Bike Maffia, hogy öt éven belül, Magyarországon minden adózó felajánlja adója 1%-át valamelyik alapítványnak.

Az ambiciózus cél megvalósítására a szervezet FABATKA néven saját zoknimárkát alapított, amiből az 1%-ot felajánlók vásárolhatnak, ezáltal viselése a jó ügyek melletti kiállást jelképezi.

Évről évre egyre kevesebben rendelkeznek adójuk 1%-áról, és jelenleg mindössze 1,6 millió ember gondolja úgy, hogy ő szeretné meghatározni, kit támogat. Ennek eredményeként tavaly 10 milliárd forint maradt az államnál ahelyett, hogy valamelyik civil szervezet munkáját, működését segítette volna, mely végső soron olyan, mintha egy bevásárlás során 6250 forintot hagynánk a bolti pénztárosnál, véletlenül.

Ezen szeretne változtatni a Budapest Bike Maffia a most induló kampányával, melynek hosszú távú célja, hogy 5 éven belül egyetlen felajánlható adóforint se maradjon az államkasszában, hanem eljusson a jó ügyekért küzdő szervezetekhez. FABATKA néven zoknimárkát alapítottak, így akarnak leszámolni azzal a közhellyel és kifogással, miszerint az adó 1% egy fabatkát sem ér.

A zokni a ruhatárunk legolcsóbb, legegyszerűbb, azonban nélkülözhetetlen eleme, amely ugyanakkor kiválóan alkalmas véleményünk kifejezésére, főleg, ha olyan színes, merész vizuális elemekkel megspékelt ruhadarabról van szó, mint egy 99% pamut 1% jószív anyagösszetételű FABATKA, ami bokamagasságban harsogja: az adó 1% felajánlása menő.

“Most még csak egy exkluzív klub viselheti a FABATKA zoknit, azok, akik vették a fáradtságot, és kiálltak mellettünk, vagy egy másik civil szervezet mellett. Akiknek számít az, hogy maguk döntsenek a pénzükről, és azt szeretnék, hogy olyan kezdeményezésekre költsék, amivel egyetértenek. Hiszem, hogy egyre többen felismerik ennek fontosságát, és hamarosan egy csomó fabatkás zoknis ember fog egymásra kacsintani bringázás közben, a 4-6-oson, egy irodai meetingen, vagy épp kutyasétáltatás közben az erdőben” – mondja Havasi Zoltán, a Budapest Bike Maffia alapítója.

Az adó 1%-os zokni-kampány mellé állt már többek között Marge, Lilu és Lakatos Márk is, a Punnany Massif pedig megígérte, hogy 1000 zokni eladása után egy egyedi videóklipet készít a Budapest Bike Maffiával közösen. Az akciót őszre – direkt az adó 1%-os kampányon kívüli időszakra – tervezik, hogy ezzel is felhívják a figyelmet erre az egész évben releváns ügyre.

A FABATKA zoknikból azok vásárolhatnak, akik – egyelőre saját bevallásuk alapján – rendelkeztek adójuk 1%-áról. A projekt hosszú távú célja azonban az, hogy a jövőben valóban csak azok vehessék meg az üzenetértékű ruhadarabot, akik ellenőrizhetően éltek az adófelajánlás lehetőségével.

A zokni a fabatkashop.hu oldalon rendelhető meg,

és megvásárlásával a FABATKA misszióját lehet támogatni.

 

Tetszett? Oszd meg mással is!

Vélemény, hozzászólás?