Miért egyre népszerűbb a mini esküvő itthon is? Mi számít mini esküvőnek valójában? Mik az előnyei? Hol tarthatunk mini esküvőt? Hogyan szervezzünk mini esküvőt?
Ezeknek a kérdéseknek járok utána! Gyere, tarts velem!
Mi a mini esküvő?
Az elmúlt években egy 70 fős esküvői létszám volt átlagosnak mondható, de a vendégek száma gyakran elérte akár a 100 főt is. Azonban egy új irány kezd egyre népszerűbbé válni a házasságra készülő párok körében: a MIKRO vagy MINI esküvő.
Mini vagy mikro esküvőnek nevezzük a 40 fő alatti esküvőket.
Miért egyre népszerűbb? Több oka is lehet!
Jelen pillanatban az esküvői ceremónián a jelenlegi szabályozások értelmében meghatározott személyek (szülők, testvérek, nagyszülők, pár gyermekei) vehetnek részt. Esküvői vacsora magán rendezvény keretében tartható, ami jelenleg maximum 10 főt jelent. Tehát elmondhatjuk, hogy a MINI esküvő most az egyetlen formája a családi körben megtartott esküvőknek.
Eltekintve ettől a rendkívüli esküvői helyzettel, van azonban más nyomós indok is, hogy miért döntenek a párok egyre gyakrabban a MINI esküvők mellett. Többen meghittebb, költséghatékonyabb, különlegesebb, környezetbarát formáját keresik az esküvői ünnepségnek és ezért döntenek a mikro esküvő mellett.
Hogyan szervezz MINI esküvőt?
Legyen ünnepélyes! Ne feledd, hogy egy különleges Nap megszervezésére készülsz akár egyedül, akár esküvőszervező segítségével. Add meg a módját! Azért mert kevesebb vendéged lesz, ne mondj le az ünneplésről!
A feladatok tekintetében ugyanúgy végig kell menned az esküvőszervezés lépésein, csak kisebb létszámú a vendéglistád.
De nézzük csak, mi is az első lépés?! A vendéglista! A szűkített vendéglistán tényleg a legközelebbi rokonok és legfontosabb barátok szerepeljenek. Ha megvan a pontos vendéglétszám, jöhetnek a feladatok!
- Esküvői ceremónia helyszíne
- Esküvő helyszíne
- Catering (étkezés)
- Esküvői fotós
- Dekoráció, virágos
- Dj
- Bútor, meghívó, stb.
Ha nem szeretsz szervezkedni, vagy nincs rá elegendő időd, ötleted, vagy szükséged lenne az esküvő napján profi, támogató segítségre, akkor bátran fordulj esküvőszervezőhöz. Speciális esküvőszervezői csomagot vehetsz igénybe mini esküvő szervezésekor.
MINI esküvő helyszínei
Lehetőség szerint próbáld a ceremónia és a vacsora helyszínét egy helyre szervezni, ez költséghatékonyabb és környezetkímélőbb megoldás.
Az esküvő helyszíne lehet a saját otthonotok, nyaralótok, kertetek vagy kisebb étterem. Ha természet közeli helyre vágytok, akkor gondolkodjatok bátran szőlős kertben, arborétumban, füvészkertben is akár.
Egy dolgot tartsatok szem előtt, hogy a kiválasztott helyszín ne legyen túlságosan nagy, mert akkor elvesztek benne.
Esküvői ceremónia
A szertartás helyszínét is tegyétek ünnepivé! Ugyanúgy rendezzétek be, díszítsétek fel, mintha egy nagyobb esküvőre készülnétek!
Mini esküvői ebéd vagy vacsora?
Az esküvői szertartás után szervezhettek a vendégeiteknek pikniket, állófogadást, ebédet vagy egy kellemes vacsorát! A saját és vendégeitek igényeit még inkább szem előtt tudjátok tartani az esküvői menü összeállításánál. Nyugodtan szőjétek bele az egyéniségeteket! Ha vegán vagy vegetáriánus életmódot folytattok, akkor legyen vegán vagy vega esküvői menü! Ha bármelyik konyha szerelmesei vagytok, akkor válasszatok olyan összeállítású menüt!
Mini esküvő – mini dekoráció?
Az esküvői dekoráció lehet kisebb, nagyobb! Egyet NE csinálj, hogy nem öltözteted díszbe az asztalt! Attól mert kevesebben vagytok, legyen ünnepi hangulat! A díszítésben kérheted profi dekoratőr vagy a helyi virágos segítségét, de akár Te magad is beszerezheted a virágokat kertészetekből. Díszítésként ne felejts el mécseseket, gyertyákat használni, ezzel is hangsúlyozhatod az ünnepi hangulatot. Bátran vegyétek elő a családi porcelán készletet, régi vázákat, gyertyatartókat!
Mini esküvőre Dj, fotós?
Igen! Ez egy fontos kérdés! Persze a válasz itt is tőletek függ! Az esküvői fotóst semmiképpen ne hagyjátok ki, hiszen az esküvőtök páratlan, meghitt pillanatait kár lenne nem megörökíteni! A fotóstól azonban kérjetek speciális ajánlatot a kisebb létszámra és kevesebb időtartamra vonatkozóan.
A Dj és a zene kérdése is a Ti igényeitektől függ! A szertartás és az étkezés alatt (legyen az állófogadás, ebéd vagy vacsora) a háttérzene vagy akár mini zenekar emeli a hangulatot. Ha vacsora után szeretnétek bulizni, akkor kényelmesebb, ha egy Dj szolgáltatja a zenét és nem nektek kell ezzel foglalkozni.
Mini esküvő előnyei
- Ha feszélyezve érzitek magatokat sok ember előtt, akkor Nektek való a meghitt, családias hangulatú MINI esküvő.
- Minőségi időt tudtok tölteni a vendégeitekkel
- Jobban tudtok személyiségetekre fókuszálni és annak megfelelően ünnepelni kompromisszumok nélkül
- Környezetkímélőbb megoldás egy kisebb esküvő, mint egy 200 fős
- Költséghatékony megoldás
Ha esküvőd szervezésénél hozzáértő segítségre vagy tanácsra lenne szükséged, bátran keress!
Varga Barbara
Bara Wedding
(képek: shutterstock.com, Pinterest)