Kiemelten fontossá vált a magyarok számára a kis háztartási gépek vásárlásánál, hogy mennyi időre jár garancia a termékhez és mennyi ideig érvényesíthető a csere, valamint a javítás a vételt követően.
Egyértelműen inkább online tájékozódnak a vevők, ha kávéfőzőt, egyéb konyhai kisgépet, vagy porszívót vásárolnának. De még mindig jellemző, hogy a barátok, ismerősök véleményét is kikérik a döntés előtt. Az árösszehasonlító weboldalak népszerűsége töretlen. Viszont, a független teszteket és értékeléseket is szeretjük olvasni – derül ki a japán gyökerekkel rendelkező európai márka, a Sencor kutatásából.
Az azonnali termékcserét preferálják a magyarok
A jelenlegi gazdasági helyzetben nem meglepő, hogy nagyon fontos lett a vásárlók számára, hogy milyen garancia feltételeket kínálnak az egyes gyártók, forgalmazók a piacon a háztartási kisgépek esetében. A termék azonnali cseréje egy meghibásodás esetén abszolút egy elsődleges, vásárlást befolyásoló tényezővé vált, ahogy a kiterjesztett termékgarancia vagy a több, akár 10 éves javítási garancia is – mutatott rá a felmérés.
Az ingyenes szállítás már nem kulcskérdés
Bár online vásárlás esetén gyakran fontos szempont az ingyenes szállítás, a felmérés alapján ez az opció a középmezőnyben végzett, ha a vásárlási döntést befolyásoló tényezőket nézzük. Kevésbé fontos a magyarok számára ma már az is, hogy európai eredetű-e az adott termék, illetve rendelkezik-e nemzetközi háttérrel a gyártó.
Érdekes különbség a nemek között, hogy bár nem abszolút döntési tényező, a férfi vásárlóknak így is közel kétszer fontosabb, hogy európai eredetű-e a termék, mint a nőknek. Szintén szívesebben választanak olyan gépet a férfi vevők, ami lehetőleg nemzetközi elismerésben részesült.
Nem elég, ha egy celeb mondja: jó a termék, vegyük meg
A Sencor vásárlási szokásokat vizsgáló kutatása arra is rámutatott, hogy az árösszehasonlító oldalakat a magyarok több mint fele felkeresi információszerzés céljából, mielőtt döntene arról, hol vásárolná meg a kinézett kisgépet. A vásárlók több mint harmada a gyártói és kereskedői weboldalakról is informálódik, de közel ugyanennyien kíváncsiak a barátaik, ismerőseik véleményére is egy-egy márka és termék esetében.
A közösségi média odalakon, blogokon, fórumokon a megkérdezettek negyede tájékozódik. Érdekes eredmény, hogy a celebek és influencerek ajánlásaira, valamint a rádió és kültéri reklámokra úgy tűnik, egyre kevésbé fogékonyak a magyar vevők.
Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának vezetője elmondta, a kutatást 500 fős mintával, online végezték. Nem titkolt céljuk volt, hogy a jelen gazdasági helyzetben felmérjék a hazai vásárlási szokásokat, márkapreferenciákat, így a valós vásárlói igényekre reagálva erősíthessék tovább piaci pozíciójukat a magyar piacon.
(Fotó credit: Sencor, Pixabay.com)