Adventi brunch: Ünnepi reggeli kreatívan

A karácsonyi készülődés mellett a vendégvárás, a meghitt együtt töltött pillanatok teszik emlékezetessé és teljessé az ünnepvárást.

Ahhoz, hogy csodás perceket csempészhessünk szeretteink életébe, nem kell drága receptekkel készülnünk. A Bonami foodstylistjai ezúttal két nagyszerű reggelire kiváló recepttel készültek.

Te is szereted a lassan induló hétvégéket? A reggeli és az ebéd rendszeresen egy délelőtti étkezéssé fonódik össze? Kövesd Kitchenette food blogger tanácsait és minden alkalommal tökéletes fogásokat készíthetsz a késői reggelikhez vagy a korai ebédekhez. Mindössze jó minőségű kiegészítőkre és egy kis időre lesz szükséged.

Próbáltad már a sajtos gofrit? Vagy, ha édesszájú vagy biztosan értékelni fogod a fahéjas és vaníliás zabkását! Meríts ihletet a receptekből!

Ünnepi zabkása

Hozzávalók (4 személyre):
A kásához:
o 1 reszelt alma a héjával együtt
o 130 g finom zabpehely
o 1 l víz
o 3 evőkanál chia mag
o egy kis csipet só
o 2 evőkanál méz
o ízesítéshez fahéj, kardamon vagy vaníliarúd

tálaláshoz:
o 4 db őszibarack, sárgabarack vagy szilva
o 20 g vaj
o 1 dl víz
o 1 teáskanálnyi fahéj vagy kardamon
o 1 marék (pörkölt) dió
o 1 tk juharszirup vagy méz

1. Az összes hozzávalót tegyük egy közepes méretű edénybe. Alacsony hőfokon helyezzük a főzőlapra és főzzük addig, amíg besűrűsödik.
2. Eközben a diót pirítsuk meg, ha elkészült tegyük félre a serpenyőt, és locsoljuk meg juharsziruppal. A kész darabokat helyezzük sütőpapírra, amíg lehűlnek.
3. Helyezzük a szeletelt gyümölcsöket egy serpenyőbe, adjuk hozzá a vajat, 1 dl vizet és a fahéjat, majd főzzük addig, amíg a gyümölcs megpuhul. A főzés ideje a gyümölcs típusától függően változhat.
4. Tegyük az elkészült zabkását tálakban, és öntsük nyakon kevés gyümölcslével, díszítsük dióval.Ha édesebb ízesítést szeretnénk, enyhén meglocsolhatjuk juharsziruppal.

                                                                                                                                                   

Sajtos gofri

A sós gofri kiváló reggelire, és még inkább megállja a helyét egy ünnepi villásreggeliként. Lepje meg szeretteit ezzel az izgalmas recepttel!

Hozzávalók (4 személyre):
o 220 g sima búzaliszt
(a búzaliszt felét helyettesíthetjük teljes kiőrlésű liszttel is)
o 40 g kukoricakeményítő
o 1 tk sütőpor
o ½ tk szódabikarbóna
o 1 tk só
o 1 csipet frissen őrölt bors
o 330 g kefir
o 2 db tojás
o 60 g vaj
o 110 g gouda vagy cheddar sajt reszelve
o 140 g apróra vágott főtt spenót

1. Keverjük össze a lisztet, a keményítőt, a szódabikarbónát egy közepes tálban, majd sót és borsot is adjunk hozzá.
2. Egy kisebb lábosban, alacsony hőfokon olvasszuk fel a vajat. Ha felolvadt jöhet hozzá a kefir, a tojások, a reszelt sajt és a spenót. Ezután melegítse fel a gofrisütőt!
3. Amíg a sütő melegszik, óvatosan keverjük össze a lisztes és a vajas alapokat. Csak addig keverjük, hogy ne maradjon nem elvegyített lisztkeverék a tésztában. Ha kész, máris süthetjük aranysárgára a gofrit. Az elkészült gofrikat kreatívan tálalhatjuk a megmaradt alapanyagokkal vagy avokádóval, feta sajttal, paradicsommal, főtt ceruzababbal vagy akár rántottával, buggyantott tojással.

További hasznos lakberendezési tippekért, dekorációs megoldásokért és adventi,
valamint karácsonyi inspirációért látogass el a Bonami.hu oldalára!

(Képek: Bonami)

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.