Egészségtudatos húsvét? Nem lehetetlen!

Aranyos, nyusziformájú kalács és egy csokor tulipán ihlette ízletes zöldségtál? Ezek egyike sem lehetetlen húsvétkor Gökler Kriszti életmód- és fitneszblogger kreatív receptjeivel.

A tavasz legnagyobb ünnepében, a húsvétban azt szeretjük igazán, hogy végre kellemes meleg van, így kiszabadulunk a négy fal közül. „Mi általában ilyenkor mindig elmegyünk valahová – meséli Gökler Kriszti életmód- és fitneszblogger. – Idén is utazást tervezünk, úgyhogy kevesebb időm marad majd főzni, de azért a szokásos húsvéti kalácsról biztosan nem mondok le.”

A kiegyensúlyozottság híveként Kriszti egyébként azt vallja, hogy nem kell ezeken a napokon szigorúan véve diétázni, inkább csak figyeljünk oda arra, hogy a hosszú, lustálkodós hétvégén is megfelelő arányban vigyünk be fehérjét és egészséges szénhidrátokat.

„A hagyományos húsvéti menü egyébként egyáltalán nem rossz – véli. Ha sonkából valami kevésbé zsírosat és jó minőségűt választunk, akkor nem hibázhatunk nagyot. Arra viszont figyeljünk, hogy elegendő zöldség is kerüljön a tányérra!”

Ez a fűszeres túrókrémmel töltött paradicsom például tökéletes választás, ráadásul az ünnephez méltó, izgalmas tálalással az asztalon is remekül fog mutatni.

Bár Kriszti nem készít túl sok hagyományos húsvéti ételt, azért a kalács mindig biztos pont – de természetesen ebből is megalkotta saját egészségtudatosabb, ám ugyanolyan finom verzióját. „Imádom a vajjal megkent foszlós kalácsot, úgyhogy ezt minden évben készítek. Ezt az aranyos, nyuszira emlékeztető formát azért szeretem, mert akár ilyen kis trükkökkel is meg lehet szerettetni valakivel az egészséges ételeket – a gyerekek is imádni fogják.”

Teljes kiőrlésű nyuszis kalács

Hozzávalók (4 darabhoz):
2 dkg élesztő, 2 dl tej, 20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 20 dkg durum fehérliszt, 3 dkg búzasikér, 5 dkg vaj, 2 db tojássárga, 5 dkg eritrit, 1 csipet só

Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk 1 dl langyos tejben. A liszteket és a búzasikért dagasztótálba öntjük, ebbe öntjük a felfutott élesztőt, a maradék tejet, az olvadt vajat, 1 db tojássárgát, az édesítőt és a sót. Robotgépben 3-4 percig dagasztjuk, majd lefedve, meleg helyen egy óráig kelni hagyjuk.

A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. Lisztezett felületen négyfelé osztjuk a tésztát. Mindegyikből lecsípünk egy-egy 1,5 cm átmérőjű golyóhoz elegendő mennyiséget, a maradékokból pedig kb. 30 cm hosszú rudakat sodrunk, amelyeknek a középső része vastagabb, két vége pedig valamivel vékonyabb. A két végét összefogjuk, megcsavarjuk, és beillesztjük a „nyuszi farkát” is a helyére.

A maradék tojássárgát összekeverjük egy evőkanál vízzel, majd megkenjük vele a sütőpapírral bélelt tepsibe helyezett kalácsok tetejét. Az előmelegített sütőben 18 percig sütjük.

Medvehagymás túrókrémmel töltött „tulipán”

Hozzávalók (5 darabhoz):
10 dkg zsírszegény túró, 3 dkg feta sajt, 5 dkg görög joghurt, 3-4 szál medvehagyma, 1 gerezd fokhagyma, himalája só, őrölt feketebors, 5 db paradicsom, 1 csokor újhagyma

Elkészítés:
A töltelékhez összetörjük a túrót a feta sajttal, majd krémesre keverjük a joghurttal, a felaprított medvehagymával, az áttört fokhagymával és ízlés szerint sóval, borssal.

A paradicsomokat alaposan megmossuk. Gömbölyűbb végükön éles késsel bemetszéseket ejtünk és csillag alakban kivágjuk a tetejüket. Belső részüket kikanalazzuk, ezt salátákhoz használhatjuk. A paradicsomok másik oldalán kivágjuk a szár helyét. Ide dugjuk a külső leveleitől megtisztított újhagymát, a belsejüket pedig megtöltjük a fűszeres túrókrémmel.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.