You are currently viewing Tisza-tavi gyorstalpaló kisgyerekkel – élménybeszámoló

Tisza-tavi gyorstalpaló kisgyerekkel – élménybeszámoló

Számos, számomra felfedezetlen vidéke van még kis hazánknak. Igyekszem ezeket szépen lassan bejárni és megmutatni a kislányomnak is, ahogy az időnk és a lehetőségeink engedik.

Kapóra jött az abádszalóki Tulip Garden Tisza-tó meghívása, hogy látogassunk el az idei tulipánszüretre hozzájuk.

Viszont ilyen messzire „csak” pár (na jó, rengeteg) tulipán kedvéért nem kocsikázok, így 2 naposra terveztem az ottlétünket. És bármennyire furcsának tűnhet, de csak ketten mentünk Janka kislányommal. És milyen jól tettük!

Ugyanis kevés férfit hoz lázba egy tulipánszüret, az biztos. Elnéztem a férjek-apukák arcát, ahogy vagy sherpaként a csomagokat fogták, amíg a hölgyeik tulipánt szedtek vagy az ülőalkalmatosságokon kávéztak vagy épp a telefonjukat nyomkodták. És várták, mikor indulhatnak már…

Na, én ettől megkíméltem a férjem.

Cserébe viszont a kétéves kiscsajommal remek jól szórakoztunk! Már napokkal ezelőtt várta, hogy lássa a tulipános kertet, ahova Bogyót és Babócát is vittük természetesen magunkkal.

Sajnos szállást közelebb nem, csak Tiszafüreden találtunk, de ez arra volt jó, hogy legalább azt a részt is tüzetesebben megszemléltük. Az érkezésünk napján rögtön elfoglaltuk a Birs Vendégház általi szállásunkat, ami az élő Tisza partján található, Tiszafüred csendes részén.

Egy nagyon szép kis parasztházat újítottak fel a tulajdonosok, melyben két apartmant alakítottak ki. Mi a nagyobban voltunk, ahol 2 szoba, illetve fürdő és konyha található. A ház mindennel felszerelt, kisgyermekeseknek is! Kellemes hűvös van bent, de klímával lehet fűteni-hűteni, kinek mire van igénye.

Azt viszont feltétlen meg kell említenem, hogy az én iszonyatosan korán kelő kislányom itt nagyon jókat aludt, sőt volt, hogy reggel 7-ig (5-6 helyett…)!

Szóval a csend, a pihenés, a jó levegő és a kerti lehetőségek mind adottak egy szuper vakációhoz itt!

Autóval vagy biciklivel könnyen elérhető távolságra van tőle minden. Például nagyobb élelmiszerüzlet, ahol be is tudtuk szerezni a vacsorára-reggelire valót.

De előtte kötelező volt megnézni azt a tiszafüredi játszóteret, amit azóta is emleget Janka. Mást jelzővel nem tudom illetni, minthogy: CSÚCS! Sok-sok különféle csúszda, mászóka, hinta található rajta, plusz vizesblokk is. Tiszta és rendezett, élmény gyereknek és szülőnek is egyaránt!

Mondjuk Jankának semennyi játszótér nem elég, így visszatérve a szállásra, még ott a kertben is sokáig játszott a homokozóban. De van még kis csúszda, illetve trambulin és nyáron medence. A kert pedig tökéletesen alkalmas akár focizásra vagy tollasozásra is, de ha bográcsozni vagy grillezni támad kedve valakinek, annak sincs akadálya.

Ez utóbbiakat nem vállaltam be kettesben, inkább elmentünk a nagyon közeli Mariska Étterembe, amit már jó előre kinéztem magunknak.

Az, hogy a személyzet szuperkedves és maximálisan gyermekbarát a hely, azzal engem/minket totál lekenyereztek. Minden extra kívánságát is teljesítették a kishölgynek, aki még színezőt és kirakókat is kapott. Amik hiánytalanok, szépek és tiszták voltak (sajnos ez nem mindenhol alap…).

A kiscsajom nagyon leveses, ezért a májgombóc leves kötelező volt, aztán pedig egy jó csirkepaprikás galuskával és savanyúsággal, az pedig akkora adag volt, hogy még vacsorára is azt ette.

Én pedig azt kell mondanom, életem egyik legfinomabb ham-, helyett halburgerét ettem náluk! Amit Mr. Bamba, korábbi nevén a Burgerpápa Jancsa Janival álmodtak meg.

Aztán, hogy már a desszert se maradjon ki, lefojtottam egy mennyei túrógombóccal. Bevallom őszintén, alig fért belém, de láttam, ahogy szervírozzák egy másik asztalhoz és a nyálam kicsordult…

Szóval a hely 5-ből 6 csillagot kapott nálunk. Ha arra jártok, kötelező elmenni hozzájuk, de az asztalfoglalás főszezonban kötelező, különben esélyetek sincs…

A finom késői ebédünk után volt még egy plusz körünk a délelőtti Tulip Garden látogatás után Abádszalókra, ugyanis Bogyó, a csigafiú úgy gondolta, ott marad még egy kicsit tulipánozni… Szerencsére megtalálták a kis zsiványt, mi pedig mehettünk érte.

A nagy kaland után megnéztük még azt a poroszlói fagyizót, amit a környék legjobbjának mondanak. Elég nagy sort kellett kiállnunk, de bevallom őszintén, sok jobb fagyit ettem már ennél… Jankának viszont ízlett és ez a lényeg.

Poroszlón inkább a rétesházat érdemes meglátogatni, mi hazafelé ejtettük útba. Már kora reggeltől sütik a sokféle rétest, amiből ott is ettünk persze, de hoztunk haza Apicinak is.

Ha nyáron lettünk volna, akkor persze nem hagyjuk ki a strandot sem Tiszafüreden, nagyobb gyermekekkel pedig érdemes a Tisza-tavi Ökocentrumot is meglátogatni.

A Tulip Garden Abádszalókon ugyan csak tavasszal látogatható, de nem kell csüggedni, nyáron Kukorica Labirintussal várnak!

Persze még sok minden felfedeznivaló maradt számunkra is, de ez arra jó, hogy visszatérjünk majd még egyszer legalább.

Tomkó Bori
főszerkesztő

(A képek a szerző tulajdonát képezik, felhasználásuk nem engedélyezett!)

Tetszett? Oszd meg mással is!