Úton a papírpalack felé – most hazai fogyasztók tesztelhetik

Megérkezett Magyarországra a Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztésű papírpalackjának prototípusa – eljött a tesztelés fázisa, most a magyar fogyasztókon a sor!

Mostantól a hazai vásárlók számára a kifli.hu-n korlátozott mennyiségben elérhető az innovatív csomagolású AdeZ növényi ital – a vásárlók ajándékba kapják a normál kiszerelésű termék kosárba helyezése esetén. Az online szupermarket a palackot minden vásárlótól visszagyűjti, sőt azt kérik, hogy egy kérdőív kitöltésével segítsék a fejlesztők munkáját. A palackot egy sajtóeseményen mutatták be, ahol a résztvevőktől is várták a visszajelzést a csomagolással kapcsolatban. Az eseményen egy neves gasztroblogger receptkülönlegességét is kipróbálhatták a résztvevők: egy AdeZ növényi ital hozzáadásával készült desszertet és megismerhették a márka új nagykövetét.

Úton a papírpalack felé

A Coca-Cola a Paper Bottle Company (Paboco) dán startuppal együttműködve 2019 óta folyamatosan fejleszti a 100%-ban újrahasznosítható papírpalackot. Minden egyes fejlesztési fázis azt jelenti, hogy tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés. Most egy újabb mérföldkőhöz ért a két vállalat, hiszen először vehetik a fogyasztók a kezükbe a jelenleg papír borításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból álló prototípust. A tesztelés célja, hogy kiderüljön, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók.   A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú és 100%-ban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása. A cél eléréséhez kérik most a magyar fogyasztók segítségét.

Egészséges életmód, fenntartható csomagolás

Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy az egészséges életmód mellett nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra is, és érdeklődnek a fenntarthatóság érdekében zajló innovációk iránt. A fogyasztói magatartást szem előtt tartva az AdeZ márka jó választás arra, hogy a Coca-Cola piaci környezetben próbálja ki az új papírpalack prototípusát és annak fogadtatását.

A sajtóesemény háziasszonya, Havas Dóra gasztroblogger is szívesen használja mindennapjaiban a növényi italt: külön örömmel tölti el, hogy a márka a magas minőségű tartalom mellett kiemelt figyelmet fordít csomagolásfejlesztésre is.

„Nagyon örülünk, hogy a papírpalack prototípust itthon próbálhatják ki először fogyasztóink, ezáltal részeseivé válhatnak ők is ennek a fejlesztési folyamatnak. Ez a mai esemény jelentős mérföldkő a Hulladékmentes Világ felé vezető úton, hiszen stratégiánk fontos eleme a körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése. Számos alkalommal fejlesztettük az utóbbi években csomagolásainkat, annak érdekében, hogy egyre környezetkímélőbb megoldásokat tudjunk bevezetni – ezen az úton haladunk tovább a papírpalackok felé. Még hosszú munka áll előttünk” – mondta Szűcs Judit, a vállalat Európáért felelős márkakommunikációs menedzsere.

A kifli.hu online szupermarketben mostantól korlátozott mennyiségben elérhető a papírpalack prototípusba csomagolt 250 ml-es AdeZ növényi ital, melyet azok kapják ajándékként, akik hagyományos palackozású AdeZ terméket rendelnek. A fogyasztóknak lehetőségük nyílik elmondani a véleményüket/tapasztalataikat egy kérdőív kitöltésével. A tesztidőszak alatt a vállalat az üres palackokat visszagyűjti, annak érdekében, hogy a laboratóriumban megvizsgálhassák, hogy hogyan reagált az anyag a szállításra és a használatra, valamint így az újrahasznosítás is garantált.

A sajtóeseményen bemutatkozott az AdeZ új márkanagykövete Marton Adrienn, gasztroblogger is, aki elmondta, hogy egyébként is szereti a különlegességeket, és próbálja ezeket a receptjeibe is beépíteni, ezért örül az AdeZ-zel való együttműködésnek. A papírpalack csomagolás különösen vonzóvá teszi számára a márkát: „A fenntartható csomagolás pont egy olyan kis lépés, amivel bárki könnyen tehet a világért egy aprócska dolgot. De bizony, itt is igaz: Sok kicsi, sokra megy.” Adrienn a csomagolás mellett az ételpazarlásra is nagy hangsúlyt helyez: „Nemrég erről indítottam Tudatosan enni, tudatosan lenni sorozatomat. Szerintem a legkreatívabb, a mindennapokban is könnyen alkalmazható törekvés az alapanyagok, maradékok, minél változatosabb felhasználása, azaz hogy miként teremtsünk újat a régiből. Én is igyekszem ezt tenni.”

Körforgásban a csomagolóanyagok

„A körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások, így a papírpalack prototípus kifejlesztése is kiemelten fontos része vállalatunk Hulladékmentes Világ globális stratégiájának” – mondta el az eseményen Mucska Péter, a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati kapcsolatok vezetője. „Vállalásaink között szerepel továbbá, hogy 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagaink 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjtünk be és hasznosítunk újra.”

Emellett a vállalat Hulladékmentes Világ stratégiájának keretében 2025-re globálisan 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi csomagolásait, valamint 2030-ra 50 százalékra növeli palackjaiban és aludobozaiban az újrahasznosított anyag arányát. A magyar fogyasztók segítségével most induló és 2 hétig tartó tesztidőszak eredményeit a fejlesztők arra használják, hogy felmérjék a palack tulajdonságait és teljesítményét azzal a céllal, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható, műanyag nélküli papírpalackot állítsanak elő.

Tetszett? Oszd meg mással is!

Vélemény, hozzászólás?