You are currently viewing Munkahelyi túlélési technikák élelmeseknek

Munkahelyi túlélési technikák élelmeseknek

  • Olvasási idő:olvasási idő: 7 perc
  • Bejegyzés kategória:#nevess
  • Ezen hozzászólások közzététele: 0 hozzászólás

A munkahelyen a cél: túlélni!

Én hiszem, hogy fontos önmagunk megfelelő menedzselése a munkahelyünkön. Ezt sok apró trükk segítségével hatékonyan meg is tudjuk tenni.

Kételkedtek?

A megfelelő időben legyünk a megfelelő helyen, a megfelelő mondatot mondjuk, és a megfelelő munkahelyi-nevetésünket helyezzük el a főnökünk béna poénja után.

 

Igyekezzünk, hogy mindig, minden körülmények között úgy tűnjön, halálra dolgozzuk magunkat.

Ez fontos része a munkának! Aki nem dolgozza halálra magát, az nyilván nem rendelkezik ,,elegendő mennyiségű” feladattal, így még tovább terhelhető.

Ezt ugyebár nem szeretnénk, ezért ébernek kell lennünk és figyelni arra, hogy

kívülálló személy mindig halálközeli állapotban lásson minket,

amint épp beleszakadunk a munkába.

 

Ügyeljünk a környezetünkre.

Ha olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy van saját asztalunk, könnyedén elhitethetjük a kollégákkal, hogy rengeteg dolgunk van. Alapvető, hogy mindig rengeteg papír, dosszié, akta legyen körülöttünk.

Tisztaság- és rendmániások készüljenek fel idegileg,

hogy ezt a kupit megszüntetni nem szabad.

Minél több akta van az asztalunkon, annál komolyabbnak tűnik a feladatunk, a vállalatnál betöltött szerepünk.

Ne aggódjatok, senki nem fog odajönni és megnézni, hogy konkrétan mit rejtenek ezek az akták – hiszen senki nem akar magának plusz munkát véletlenül.

Az asztalon tornyosodó aktákat, iratokat napjában akár többször is

szortírozhatjuk, pakolhatjuk, kereshetünk köztük valamit izzadva,

a lényeg, hogy molyoljunk rengeteget papírokkal.

Ugyanez igaz a fiókokra. Abban is boldogan pakolgathatunk, keresgélhetünk, értékes órákat szabadítva ezzel fel önmagunk számára, miközben valójában érdemi munkát nem végzünk.

 

Fontos a viselkedésünk, lelkiállapotunk, megjelenésünk.

Tudd, hogy aki halálra dolgozza magát, annak

nincs ideje jól kinézni, hovatovább

arra sincs lehetősége, hogy jókedvű legyen!

Az első lépés tehát, hogy mindig kicsit megtépázva, csapzottan jelenjünk meg, folyton lihegve és sóhajtozva.

A sóhajtozás talán a legfontosabb elem, nem beszélve a hirtelen dührohamokról, amit egy email vagy levél, irat, akta megléte vagy épp hiánya okozhat.

Helyezzünk el a nap tetszőleges pontjaira

kiborulásokat, felcsattanásokat,

lehetőleg, mikor sokan vannak körülöttünk.

Ilyenkor nem kell feltétlenül megnevezni azt a személyt, aki felidegesített minket (pl: értetlenségével, hozzá nem értésével, tehetetlenségével, lassúságával….stb… A lehetőségek tárháza végtelen, csak arra ügyeljünk, hogy a munkához mindenképp legyen köze annak, ami miatt szidunk valakit!…), szidhatunk egész régiókat, csatornákat, nagyobb egységeket a cégnél, így nem futhatunk bele olyan hibába, hogy épp ott van körülöttünk az a személy, akinek a ,,munkájával” elégedetlenek vagyunk.

A kiborulásaink végét mindig a

,,Na mindegy, ezt is megoldom, ahogy mindent megoldok egyedül!”

mondat jelezze.

 

A közlekedésre sem árt odafigyelni.

Ha elhagyjuk az asztalunkat, mindig legyen nálunk valami irat, papír, boríték. Ezzel jelezzük, hogy épp rendkívül fontos ügyben járunk el. Ezt meg lehet fejelni műtelefonálással, műkiborulással.

Akinek sok dolga van, nem ér rá kényelmesen sétálni, ügyeljünk hát arra,

hogy mindig gyorsan, már-már szaladva közlekedjünk a folyosókon.

Ha esetleg cigarettázásra, kávézásra adnánk a fejünket, mindig rejtőzzünk el, vagy maradjuk mozgásban, mert mozgó célpontot nehezebben lehet bemérni.

Ha bárkivel összefutunk,

vágjunk fájdalmas arcot köszönés közben!

Van a levelezésre és telefonálásra is szabály. Soha ne vegyünk fel azonnal telefont és ne válaszoljunk azonnal érdemben levelekre. Akinek sok dolga van, attól nem várható el, hogy azonnal fel tudjon szabadítani akár egy percet is, hogy válaszoljon.

Beiktathatunk ,,mindjárt visszahívlak, csak benne vagyok nagyon valamiben” vagy ,,köszönöm levelét, hamarosan jelentkezem a válasszal” jellegű töltő-mondatokat, ezekkel is időt nyerünk, és addig sem kell igazából dolgozni.

Ha telefonálunk, sose csörgessük háromnál többször a hívott felet! Ez pont NEM elegendő ahhoz, hogy valaki előkaparja a táskájából a mobilját vagy visszaérjen az asztalához az iroda másik végéből, viszont elmondhatjuk, hogy ,,én hívtalak, csak nem vetted fel”. Advanced hallgatók egyetlen csörgéssel is operálhatnak.

Legyen mindig bekészítve 1-2 töltelék levél, amit munkaidő előtt vagy után el tudunk küldeni. Úgy szerkesszük meg ezeket a leveleket, hogy lehetőleg fontos témában és magas rangú vezetőknek szóljon, hogy főnökünk lássa, hogy már munkaidő előtt, és munkaidő után is lázasan dolgozunk.

 

Ezen fentiek elegye az alap, amit tetszőlegesen lehet variálni, munkakörtől függően.

Ezt végeredményben egymásért is tesszük, hiszen, ha mindenki dolgozna, egy multicég nagyjából három alkalmazottal – beleértve a tea lady-t is! – simán elkarcolna egy földrészen.

Ha tehát rendesen dolgozunk, kiderül,

hogy 10 000 dolgozóra nincs is igazából szükség,

és megnézhetjük magunkat!

MT

 

Tetszett? Oszd meg mással is!

Vélemény, hozzászólás?