Ebben az ingerszegény időben, amikor nem lehet autószalonokra meg sajtótájékoztatókra járni, üdítő, hogy szerveznek szavazásokat. Idén is megrendezésre került az Év Magyar Autója, ahol összesen 13 kategóriában választották ki a nyerteseket.
Nem meglepő, hogy a Magyarországon gyártott Suzuki Vitara két kategóriában is győzedelmeskedett.
Szerintem ez egy tök jó kezdeményezés, legalább mi, magyarok is megismerhetjük, hogyan vélekednek a hazai újságírók különböző modellekről. Oké, hogy van nagy, Év autója választás, de ott csak nagyon kis mértékben számít a magyar újságírók véleménye. Mivel ez nem olyan speciális választás, mint az Év Női Autója díj, ezért csak azokat a kategóriákat fejtem ki, ami minket, anyákat érint. Lássuk is!
Az Év Magyar Autója és a Közönségdíjas nyertes: Suzuki Vitara
Igazából ezzel a döntéssel még csak vitatkozni sem tudunk. Amióta megújult a Suzuki Vitara, azóta imádják a magyarok. Toronymagasan vezeti az eladási listákat, most már hibrid változatban is elérhető (ráadásul kedvezménnyel), valamint tényleg annyira magyar, hogy Esztergomban gyártják.
Szerintem teljesen megérdemli a győzelmet, ráadásul olyan autókat nyomott le, mint az Audi Q3 Sportback, vagy a Mercedes-Benz CLA 250e. Pont a napokban írtam a Dacia-ról, aminek ugye a legfelszereltebb verziója kerül 5.099.000 Ft-ba, na a Vitara széria modelljét 5.600.000 Ft-tól lehet megszerezni, ugyanis most jár hozzá 1 millió forint kedvezmény. Már ebben is található ISOFIX, gyerekzár a hátsó ajtókon, start/stop rendszer, táblafelismerő rendszer, fékasszisztens, a csomagtérben csomagrögzítő horog, automata klíma, tempomat, és hegymeneti elindulássegítő.
Kiváló anya verda, tényleg csak ajánlani tudom.
Az Év Magyar Családi Autója: Honda CR-V
Eddig még nem vettem górcső alá ezt a hétüléses, családi modellt, és milyen rosszul tettem! Kényelmes, nagy, lehet bele jó sok mindent pakolni, és még jól is néz ki. A széria modell 10.199.000 Ft-tól elérhető, a nagyobb, hétüléses verzió bőven 12 millió forint felett kezdődik, így aki nagycsaláddal rendelkezik, annak kicsit jobban a zsebébe kell nyúlnia. Az alapmodellben van hátramenetben automatikusan lebillenő tükör (eddig ilyet még nem is láttam!), ami segíti a parkolást, sávtartó asszisztens, Garmin navigációs rendszer, kétzónás, automata klíma, Econ gomb, ami arra való, hogy a motor teljesítményét nyomon követhessük, ezáltal csökkenthető az üzemanyagfogyasztás, ISOFIX, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kikapcsolható utasoldali légzsák és még számtalan extra. Tudom, drága, de legalább jól felszerelt, úgyhogy érdemes ránézni, mert állami támogatással olcsóbb!
A cikk folytatásáért kattints ide >>>
JRR
AnyaVerda
(képek forrása: dunaauto.hu, honda.hu)
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:
Színpompás anya verdák tavaszra
Ezek lettek idén az Év Női Autói
Mi az, amit érdemes tudni abroncsvásárlás előtt?